در بازديد وزير راه و شهرسازي از پروژه مطرح شد
رفع مشكلات ۷ ساله لردگان-سدكارون۴ با ساخت بزرگراه شهركرد-لردگان/ تسهيل ارتباطي بين فولاد اهواز و ذوبآهن اصفهان و تاثير در ترانزيت منطقه
در بازديد وزير راه و شهرسازي از پروژه ساخت بزرگراه شهركرد-لردگان، خادمي يادآور شد: طي ۷ سال گذشته محدوده لردگان-سدكارون ۴ و محدوده بلوط بلند به دليل حجم بالاي تردد بار و مسافر با مشكلات بسياري روبرو بوده كه با ساخت مسير جديد علاوه بر رفع مشكلات حدود ۵۰۰ درصد به بار ترافيك عبوري افزوده شده است.
به گزارش
خبرنگار سلام لردگان؛به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري ، خيراله خادمي معاون ساخت و توسعه راههاي شركت ساخت در حاشيه بازديد وزير راه و شهرسازي از پروژه احداث باند دوم شهركرد-بروجن-لردگان اظهار داشت: محور اصفهان-شهركرد-بروجن-لردگان-ايزه-باغ ملك-رامهرمز-اهواز و مسير رامهرمز-بندرامام به عنوان مسير ميانبر ميتواند با كوتاه كردن مسير سنتي ۲۲۰ كيلومتري خرمآباد-درود، بندر امام را به مركز كشور و استان اصفهان وصل كند.
وي افزود: با توجه به كوتاهي مسير و صرفه اقتصادي، اين بزرگراه به منظور ايجاد ارتباط ميان فولاد اهواز و ذوبآهن اصفهان و همچنين تاثير آن در تردد بار ترانزيتي از اهميت بسيار بالايي برخوردار است.
عضو هيات مديره شركت ساخت توسعه و زيربناهاي حمل ونقل با بيان اينكه اين محور در قالب دو طرح در حال پيگيري است خاطرنشان كرد: محور شهركرد-بروجن-لردگان در قالب ۸ قطعه به طول ۱۵۳ كيلومتر در دست اجرا است كه ۵۱ كيلومتر آن هم اكنون زير بار ترافيك قرار دارد و ۹۰ كيلومتر نيز در دست عمليات اجرايي است و ۱۰ كيلومتر باقيمانده نيز براي واگذاري در مناقصه آماده شده است.
معاون ساخت و توسعه راههاي شركت ساخت با توجه به متوسط پيشرفت فيزيكي ۴۵درصدي اين محور گفت: تاكنون ۱۵۰ ميليارد تومان از محل اعتبارات تملك داراييهاي دولت براي احداث كل بزرگراه اختصاص يافته و ۲۰۰ ميليارد تومان ديگر براي ساخت ۹۰ كيلومتر باقيمانده نياز است.
خادمي يادآور شد: طي ۷ سال گذشته محدوده لردگان-سدكارون ۴ و محدوده بلوط بلند به دليل حجم بالاي تردد بار و مسافر با مشكلات بسياري روبرو بوده كه با ساخت مسير جديد علاوه بر رفع مشكلات حدود ۵۰۰ درصد به بار ترافيك عبوري افزوده شده است.
انتهاي خبر/630 ل